סגולת הטקסט

סגולת הטקסט
שיטה ממקור ראשון
שיטה ממקור ראשון
המקובלים נבדלים זה מזה בדרגות ההתפתחות שלהם, דרגות ההבנה וההשגה. ודאי שזה קשור גם לסוגי הנשמות שיורדות לעולם שלנו בכל דור.
ב"נבואתו", בעל הסולם כתב שהבורא אמר לו: "קח חרב בידך". החרב הזאת היא בעצם סימן לכך שהבורא נתן לו את הכוח לרפא את השבר האנושי. "לך ותצליח. כי עד עתה עוד לא היה לי איש נאמן כמותך".
באחד ממכתביו, בעל הסולם כותב שהאר"י הוא הגדול שבמקובלים, מפני שהוא גילה לנו את שיטת התיקון. איננו מסוגלים להעריך את גובהם האמיתי של המקובלים. לדוגמה, בעל הסולם כתב שרבי עקיבא היה גבוה יותר מהרשב"י, אך הרשב"י גילה הרבה יותר מרבי עקיבא, ולכן בעינינו הוא מוערך יותר, מפני שאנחנו מקבלים ממנו יותר.
כך גם האר"י גדול יותר וחשוב יותר עבורנו. הוא פיתח את שיטת התיקון שלנו, מפני שהנשמה שלו שייכת לסוג של משיח בן יוסף. בעל הסולם כתב שאחרי האר"י לא היה אף אחד שהבין את שיטתו לכל עומקה. היו הרבה מקובלים, אך בעל הסולם היה הראשון שזכה לקבל את נשמתו של האר"י.
אין זה תלוי בכוחותיו של האדם, לא בחכמתו ואפילו לא בשקידתו בלימודים. כאן פועל הייעוד הפנימי, שנובע ממערכת הנשמות, ולכן בעל הסולם אומר שהוא פשוט זכה לכך, ורבים אחרים לפניו לא זכו.
איננו מבינים את זה, אלא אנחנו רק רואים שכך או אחרת, לכל אדם בעולם יש גורל משלו, מה שנקרא "מזל משלו", השורש שלו. ואנחנו צריכים לשמוח על כך שקיבלנו את הלימוד מהאדם שהתגלגלה בו נשמת האר"י, כדי לתת לנו, בעידן המודרני, את שיטת התיקון. לכן אנחנו משתמשים בכתבי בעל הסולם. כשאנחנו מתכוננים לשיעור, חשוב מאוד להרגיש שאתה הולך ללמוד מהמקור הראשון, המקור העיקרי, המקור הגבוה והאמיתי ביותר.
איננו מתמצאים בעולם הרוחני, אך גם בעולם הגשמי לפעמים נדמה לנו שמישהו זכה ויש לו מזל, שמישהו הצליח באופן מקרי. לאחד ההצלחה עולה בהרבה מאמצים וכוחות, ולאחר המזל כביכול מחייך.
מתוך חכמת הקבלה אנחנו מבינים שזה נובע משורש הנשמה. ולכן העובדה שזכינו במורה כמו בעל הסולם, היא סיבה לשמחה גדולה ובסיס לביטחון מוצק. יש לנו עזרה מנשמה מיוחדת, שדרכה הבורא משפיע עלינו ודרכה אנחנו מתחברים לבורא.

בסופו של דבר, אנחנו מקבלים את הכוח מלמעלה, דרך כל מערכת הנשמות המתוקנות, ודואגים להעביר אותו הלאה, לנשמות הלא-מתוקנות, לכל מי שעדיין לא בא במגע עם הכוח שמתקן וממלא אותנו.


פעולות שהלב צריך לעשות
(ערוץ "ספרי קבלה אמיתיים")
ספרי המקובלים הם לא ספרים רגילים, הם פעולות שהלב שלי צריך לעשות. להרגיש מה שהכותבים הרגישו בזמן הכתיבה. שכל ההבחנות הללו שהם עברו 'ינגנו' בי בפנים, כמו ניגון שמנגן בי על כל התאים, על כל העצמות, על כל המחשבות.

הַמִּקְצוֹעַ הָרוּחָנִי

הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיעור (04.03.08) על מאמר מתוך ספר 'שמעתי' 

הָאָדָם שֶׁמַּתְחִיל אֶת הַדֶּרֶךְ

הוּא לא יוֹדֵעַ וְלא יָכוֹל לָדַעַת

בְּאֵיזֶה מַצָּבִים הוּא נִמְצָא.

הוּא כְּמוֹ תִּינוֹק,

שֶׁלּא יוֹדֵעַ לְאֵיזֶה עוֹלָם

הוּא נוֹלָד.

אֶלָּא הוּא לוֹמֵד

וּמֵהַלִימוּד הוּא לְאַט לְאַט

כְּמוֹ יֶלֶד קָטָן שֶגָּדֵל,

מְקַבֵּל כּל מִינֵי הַבְחָנוֹת,

שֶׁנֶּאֱסָפוֹת בּוֹ לְעוֹלָם פְּנִימִי.

 –

כְּמוֹ שֶׁלּוֹמְדִים כּל מִקְצוֹעַ.

אָדָם שֶׁבָּא לִלְמוֹד נַגָּרוּת,

הוּא לא יוֹדֵעַ מַהוּ הַמִּקְצוֹעַ הַזֶּה.

אֶלָּא אוֹמְרִים לוֹ:

"זֶה עֵץ".

מַרְאִים לוֹ שֶׁהָעֵץ הַזֶּה

צָרִיךְ לַחֲתוֹך

כָּכָה אוֹ כָּךְ,

לְהַדְבִּיק בְּצוּרָה כָּזאת

אוֹ בְּצוּרָה אַחֶרֶת.

.

אֵיזֶה כֵּלִים יֵשׁ לוֹ לַעֲבוֹדָה,

אֵיזֶה דֶּבֶק לְהַדְבִּיק,

וּבְאֵיזֶה מַסְמְרִים

אַחַר כָּךְ לְהִשְׁתַּמֵּשׁ.

הוּא לוֹמֵד אֶת הַחוֹמֶר,

מָה אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת

עִם הַחוֹמֶר הַזֶּה,

אֵיךְ הוּא מֵגִיב.

וְהוּא מַתְחִיל לְקַבֵּל בִּפְנִים

כּל מִינֵי הִתְפַּעֲלוּיּוֹת – הִתְרַשְּׁמוּיּוֹת,

מֵהַחוֹמֶר שֶׁהוּא עוֹבֵד עִימוֹ.

.

mikzoa-ruchani_small

אוֹתוֹ דָּבָר בַּלִימוּד הָרוּחָנִי.

אֲנַחְנוּ עוֹבְדִים עִם "עַצְמִי",

כּל אֶחָד עִם עַצְמוֹ,

כְּדֵי לְהַתְחִיל לְהַרְגִּישׁ,

אֵיךְ הוּא מֵגִיב

וְעַל מַה הוּא מֵגִיב.

 –

מַה הַתְּגוּבוֹת הַטִּבְעִיּוֹת שֶׁלּוֹ

וְאֵיךְ הוּא יָכוֹל אוּלַי

לְשַנּוֹת אֶת הַתְּגוּבוֹת שֶׁלּוֹ

וְלִשְׁלּוֹט עֲלֵיהֶן,

וְאֵיךְ הֵן שׁוֹלְטוֹת עָלָיו.

בְּמַה הַחֶבְרָה יְכוֹלָה לַעֲזוֹר לוֹ.

כְּלַפֵּי מִי הוּא צָרִיךְ

לְשַנּוֹת אֶת הַתְּגוּבוֹת.

לְמִי לְהִדַּמּוֹת,

מִמִּי לְהִתְרַחֵק,

כְּדֵי שֶׁלּא לְקַבֵּל מִמֶּנּוּ

אֶת הַצּוּרוֹת שֶׁלּוֹ.

אֵיךְ לְהִתְקַדֵּם לִקְרַאת

הַצוּרָה הָאִידֵיאָלִית,

וּמַהִי אוֹתָה צוּרָה אִידֵיאָלִית

שֶׁאָז הוּא יִקָּרֵא "אָדָם".

לָכֵן הַלִימוּד הָרוּחָנִי

נִקְרָא "הַשְׂכָּלָה צוּרָתִית",

כִּי הָאָדָם לוֹמֵד בּוֹ

אֵיךְ לְקַבֵּל עַל הַחוֹמֶר שֶׁלּוֹ

אֶת צוּרוֹת הַהַשְׁפָּעָה. 

העולם הזה הוא מילון של מושגים רוחנייםהעולם הזה הוא מילון של מושגים

מהיכן באות המילים של העולם שלנו? מדוע איזשהו איכר שחי לו פעם ליד ירושלים, הסתכל על הר הזיתים ונתן לו כזה שֵם? - פשוט היה נדמה לו שהשם הזה יתאים להר. הרצון הזה בא לו מהטבע, והטבע בא מלמעלה.
-
כלומר, במילים של העולם שלנו אין שום דבר מקרי, כולן הגיעו מלמעלה. לכן המקובלים יכולים להשתמש בהן לצורך תיאור השורשים הרוחניים. השפה הזאת נקראת "שפת הענפים". וכשאנחנו לוקחים שֵם מהעולם הזה ומסבירים מה מסתתר מאחוריו, בהתאם לשורשים הרוחניים שלו, אנחנו רואים את ההבדל והשוני בין העולמות. כך אנחנו מגלים מה עומד בינינו לבין העולם הרוחני. האבן של העולם הזה והאבן של העולם הרוחני, העץ של העולם הזה והעץ הרוחני, גבר, אישה, ילד, אש, מים… כך אני לומד את ההבדל בין שני העולמות ואיזו צורה עליי להשיג.
-
אולם שפת הענפים אינה מיועדת לאדם הרגיל. היא מיועדת לאלה שמרגישים את העולם הרוחני. רק להם יהיה מובן מה מתרחש בין הענף לבין השורש, והם יעבירו זה לזה את המידע בשפה הזאת. כשמקובל אחד מגלה קשר כלשהו בין השורשים בעולם הרוחני ורוצה להעביר את המידע הזה למקובל אחר, הוא מספר עליו בשפת הענפים.
-
אנחנו בינתיים איננו מדברים בשפת הענפים, אלא פשוט בשפה המדוברת. כשתרגיש את הרוחניות ותשמע את מילותיו של המורה, שמספר לך על העולם הרוחני, תוכל להבין על מה הוא מדבר. או שהוא ילמד אותך כמו ילד קטן שמלמדים אותו מילים.
-
תאר לעצמך שאתה והמורה נמצאים בעולם הרוחני, והוא מראה לך תופעה כלשהי ואומר לך באיזו מילה נקראת התופעה. כשאתה רואה את התופעה ושומע את שמה, אתה יכול לקשר בין השם לתופעה, ולהדביק את המילה הזאת של העולם שלנו לאובייקט הרוחני. זה נקרא ללמוד את שפת הענפים. "תינוק" שנולד בעולם הרוחני לומד את שפת הענפים באותה הצורה שבה התינוק בעולם שלנו לומד לדבר בשפה הגשמית. ולאחר מכן אתה כבר יכול לדבר עם המורה, יהיה לך אוצר מילים.

חכמת הקבלה השפה הבסיסית הראשונה
(ערוץ "סגולת הטקסט")
חכמת הקבלה היא השפה הבסיסית הראשונה, כי היא מדברת על צורת האותיות. צורת האותיות נובעת מהרצון לקבל, שמצייר את עצמו בהתאמה לרצון להשפיע - ימינה, שמאלה, מעלה, מטה ועיגול. ולכן כל ספרי הקבלה הם נכתבים אך ורק מתוך השגה רוחנית, כי שפה היא גבולות ההשגה של האדם על פני האדמה באלוקות.

ספרי הקבלה - מה הסוד שלכם?
ספרי הקבלה - מה הסוד שלכם?
מהי ההשפעה הסודית והנסתרת של טקסטים קבליים על האדם?
קבלה היא תיאור מערכת היחסים של הבורא עם נבראיו. לתיאורים אלו יש השפעה מיוחדת על הלומדים, הרי הם מספרים על מצבים שכל אחד ואחד חייב לעבור. התכונה המיוחדת של הכתבים הקבליים היא בכך שאם אדם רוצה לעבור את המצבים הללו, הכתבים מאפשרים לו לקבל כוחות ושכל לכך, דרך גילוי הבורא כלפיו.

התלמיד מכניס כביכול את רצונו לתוך נוסחת ההתקדמות שפותח בפניו הספר. הביטוי המתמטי של קשר הדדי עם הבורא הוא תיאור "מת" ויבש לכשעצמו, ולא ידוע איזה מצבים ורגשות מתוארים בו. אולם אם התלמיד מכניס את עצמו פנימה, משתוקק להרגיש את המצבים הללו, אז בהשתוקקותו הוא מזמין על עצמו את השפעתם של הכוחות שמסופר עליהם בטקסט. כוחות אלה משנים את האדם ומכניסים אותו להרגשת העולם הרוחני.
מצבים רוחניים ("עולמות") מורגשים בתוך הרצון שלנו, בתוך התכונות שלנו שהפכו דומות לתכונות הבורא, תכונות של אהבה ונתינה. משום כך כתוב בספר הזוהר שכל העולמות מצויים בתוך האדם.

סִפְרֵי הַקַבָּלָה

הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיעור תע"ס 13.10.06

בִּזְמַן הַבְּרִיאָה,

נִבְרָא הָרָצוֹן לְקַבֵּל,

.

וְיַחַד עִם בְּרִיאָתוֹ,

נִבְרְאָה הַמַּעֲרֶכֶת

אֵיךְ הָרָצוֹן יִתְקַלְקֵל

וְאֵיךְ הוּא יִתָּקֵן.

וּבְאוֹתָהּ הַמַּעֲרֶכֶת

כְּבָר מוּשְׁרָשׁ,

שֶׁיִהְיוּ מְקוּבָּלִים,

שֶׁיִכְתְּבוּ סְפָרִים,

 

שֶׁבְּצוּרָה כַּזאת

הַיְּדִיעוֹת עַל הָרוּחָנִיּוּת

יַגִּיעוּ לָאָדָם,

וְהוּא יִשְׁתַּמֵּשׁ בַּסְּפָרִים

כְּדֵי לַחְזוֹר לַשּׁוֹרֶשׁ.


המקורות של חוכמת הקבלה זה תורת העולם
(ערוץ 'ספרי קבלה אמיתיים')
המקורות של חכמת הקבלה הם תורת העולם. כי המקורות האלה מסבירים לנו, איך בנוי העולם, איך הוא מתפקד, מאיפה הוא התחיל, ולאיזה סוף הוא יגיע ואיך. ויתר החכמות והמדעים בעולם הזה, הם מסבירים מה קורה בעולם הזה בלבד, ולכן הם לא עוזרים לתיקון העולם. כי תיקון העולם זה רק להתקשר לאור העליון ולפעול עימו. ולכן בלי ידיעת חכמת הקבלה, אין אפשרות לעשות תיקונים אמיתיים בעולם שלנו..
* * * * * * * * * *

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה